Tuesday, November 16, 2010

ary first ambik lesen L(pulun)

Ary ni aku da plan da ngn duncan nak ambik lesen,sepatutnya aku da ambik seminggu awal da,tapy borink lak p sowang2,so,aku tunggu la 'happy birthday kat duncan dulu'..aku daftar g kat simpang empat kat balik pulau 2,RM311..murah x?ok la,daripada kawan aku ambik kat kongsi 2,kena sampai RM400..gila mahal..huh..lepas sembang2,tanya 2,tanya ni sal lesen ni kat kakak yang jaga kat simpang 4 2,kami pun pulanglarh,kami dijadualkan tuk mendengar ceramah kpp pada esok hary selama 6 jam..gila nak mampos,kaku la aku dalam 2,bapak punya llama..huh..tapy nak wat macam na,nak ambik lesen kena korbankan masa 6 jam 2 untuk aku memandu seumur hidup aku nanty..betul x?
wakakka..xbleh blah tol ayat!wakaka..huh..pda malam 2,aku borink r,nak baca buku pun xda mood..so,aku pown tengok la cerita transformer yang dipinjamkan oleh anas yang dipinjamnya dari rashideen,..wakaka....hmmm..so,esok 2,adik2 aku semua sekolah..tapy sekolah aku da cuty...huhu..sekolah lain sekolah lagy..memang terbayek r sekolah saint george..huhu..aku pown bersiap2 nak p dengar ceramak kpp..syarat nak p mesti pakai baju berkolar,kasut bertutp,aku pun mengenakan la baju berkolar serta kasut bertutup yang murah2 je..ye r,aku mana ada pakaian mahal2..huhu..huh..ceramah pun bermulalah dengan ujian mata and ceramh 2,ceramah ni...bla..bla..bla..xtahn wa cakap lu,,ngantuk..borink..huh...dengar jew larh..huh..6 jam 2,bapak lama..huh..start kul 9 abis kul 3stengah..lama r..huh..lepas abis ceramah,ada tandatangan sijil jpj la2 plak,scan cap jari,scan ic lah..huh..complicatednya.huh..kan bagus law ada teknology yang xpayah wat suma ni,masa pun jimat..huh..kepada para2 saintis,ciptalarh alat2 yang lebih cnggih,xkan nk tunggu aku yang cipta..wakaka(pulun)..selepas abis suma 2,aku pun tunggularh pakcik yang hantar aku mai tadi..tunggu punya tunggu,kat setengah jam da tunggu,lama tok,,huh,,pas 2,sape tah tenkan hon kat kami,kereta vios ala2 skyline,rupa2nya dya la pakcik yang nak hantar kami pulang ke balik pulau..fuh,canggih keta dya..mana kami taw 2 keta dya.mai tadi ngn keta kancil ja.keta test lesen,balik ngn keta agak mewah la,huhu,style2..huh..2 jew kowt nak cita kat kowunk..
banyak yang aku belajar kat ceramah 2,pasal undang2 jalan raya ni,kepada pemandu2 dan penunggang2 di luar sana,haty2 ya,,ingatlarh orang tersayang,,pas ni aku kena baca 2 buah buku agak tebal la sebab nak ambik ujian komputer plak.huh...harap2 aku lulus la..amin..hehe
k la kawan2
semoga berjumpa lagy di coretan yang akan aku tulis lagy
salam

No comments:

Post a Comment